CZĘŚĆ II – Regulamin dla Sprzedającego

Regulamin określa zasady działania i korzystania z Platformy przez Sprzedających.

Artykuł 1. Definicje

Użyte w Regulaminie terminy oznaczają:

  1. Operator – Zens.pl sp zoo zarejestrowana przy SĄD REJONOWY w Koszalinie XI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS:0000877893, NIP: 6711845746, REGON: 388473195 Adres: ul. SŁOWIŃCÓW 7 /7 78-100 Kołobrzeg
  2. Platforma wszystko.pl (Platforma) –  internetowa platforma handlowa prowadzona przez Operatora dostępna w domenie  blua.pl
  3. Użytkownik – osoba która uzyskała dostęp do usług Platformy  blua.pl
  4. Sprzedający – Użytkownik będący podmiotem gospodarczym, posiadający polski NIP, oferujący sprzedaż i dostawę Towarów na terytorium RP.
  5. Kupujący – Użytkownik, który przyjął ofertę sprzedaży Towaru lub podjął działania zmierzające do nabycia  Towaru w ramach Platformy  blua.pl
  6. Gość –  niezalogowany Użytkownik korzystający z Platformy.
  7. Rejestracja – procedura zakładania Konta na Platformie.
  8. Konto – prowadzony dla zarejestrowanego Użytkownika przez Operatora zbiór zasobów, w którym są gromadzone dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Platformy. Konto tworzone jest dla wskazanego przez Użytkownika unikatowego adresu e-mail.
  9. Panel Sprzedawcy – wyodrębniona część Konta umożliwiająca prowadzenie sprzedaży Towarów. Aktywacja Panelu Sprzedawcy odbywa się po dokonaniu dodatkowej weryfikacji.
  10. Login – unikatowy adres mailowy, tj. jednorazowo podawany w procesie rejestracji, umożliwiający dostęp do Konta.
  11. Towar – rzecz będąca przedmiotem umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Platformy.
  12. Oferta – propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sprzedającego, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru, koszt i sposób dostawy, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Platformy wszystko.pl
  13. Koszyk – funkcjonalność Platformy umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Użytkownika produktów do zakupu.
  14. Centrum Pomocy – informacje dotyczące Platformy dostępne na stronie internetowej pod adresem https://pomoc. blua.pl
  15. Partnerzy – podmioty trzecie, których usługi udostępnione zostały Użytkownikom w ramach Platformy, świadczone na odrębnych zasadach.

Artykuł 2. Postanowienia ogólne

  1. W celu skorzystania z usług Platformy Użytkownik musi spełnić wymagania techniczne oraz uzyskać dostęp do usług Platformy. W celu skorzystania z Platformy konieczne jest posiadanie dostępu do internetu o minimalnej przepustowości łącza internetowego 5 Mbit/s i pozwalającego na obustronną komunikację przez protokół HTTPS.
    Aby skorzystać z platformy, należy posiadać jedno z urządzeń:
    1. Komputer lub komputer osobisty z zainstalowaną aktualną wersją jednej z przeglądarek, obsługującej standard HTML5 oraz technologię kaskadowych arkuszy stylów (CSS3):
      • Google Chrome;
      • Mozilla Firefox;
      • Microsoft Edge;
      • Opera;
      • dla komputera Mac OS przeglądarka Safari.
    2. Smartfon lub tablet z systemem operacyjnym:
      • Android 8.0 i kolejne – z zainstalowaną przeglądarką Google Chrome
      • iOS 12 i kolejne z zainstalowaną przeglądarką Safari.
  2. Przeglądarki internetowe są wspierane dla szerokości ekranu wynoszącej co najmniej 320 px w standardzie RWD. Zalecamy, aby przeglądarki pracowały w rozdzielczości ekranu nie mniejszej niż 1366×768 pikseli. Przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz mieć włączoną obsługę plików cookies.Przeglądarki internetowe są wspierane dla szerokości ekranu wynoszącej co najmniej 320 px w standardzie RWD. Zalecamy, aby przeglądarki pracowały w rozdzielczości ekranu nie mniejszej niż 1366×768 pikseli. Przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz mieć włączoną obsługę plików cookies. Sprzedający, w celu uzyskania dostępu do usług Platformy, w tym do możliwości oferowania Towarów, jest zobowiązany aktywować w ramach swojego
    Konta usługi dostępne dla Sprzedawcy. Szczegółowe informacje dotyczące aktywacji konta znajdują się w Centrum Pomocy w zakładce Konto.
  3. Po pozytywnej weryfikacji Sprzedający otrzymuje w ramach utworzonego Konta dostęp do Panelu Sprzedawcy.
  4. Konto zawiera wprowadzone przez Sprzedającego dane oraz historię jego działalności w ramach tego Konta.

Artykuł 3.  Obowiązki  i odpowiedzialność Sprzedającego

  1. Sprzedający zobowiązany jest do korzystania z Platformy zgodnie z jej przeznaczeniem,
    w granicach prawa i dobrych obyczajów, z poszanowaniem praw i dóbr innych osób.
    W szczególności Sprzedający zobowiązany jest do:
    1. korzystania z Platformy zgodnie z prawem, Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz powszechnie przyjętymi zasadami korzystania z sieci Internet,
    2. nienaruszania prawa innych Użytkowników, Operatora lub osób trzecich, w szczególności poprzez podawanie nieprawdziwych danych, podszywanie się pod inne podmioty lub nadużycie posiadanych uprawnień,
    3. nieoferowania do sprzedaży Towarów, których sprzedaż jest niedozwolona,
    4. wywiązywania się z umów zawartych za pośrednictwem Platformy,
    5. powstrzymania się od bezpośredniego lub pośredniego ingerowania w system teleinformatyczny Operatora w celu nieuprawnionego modyfikowania danych, powodowania dysfunkcji lub przeciążenia systemów teleinformatycznych,
    6. nie zawierania pozornych umów sprzedaży bądź wykonywania innych działań
      w porozumieniu z innymi Użytkownikami, mającymi faktycznie inny cel niż prawidłowe wykonanie umowy sprzedaży,
    7. powstrzymania się od nakłaniania Kupujących do finalizowania procesu zakupowego poza Platformą,
    8. przestrzegania i stosowania się do wytycznych i zasad określonych w Centrum Pomocy.
  2. Zabronione jest nieuprawnione wykorzystywanie nazwy, oznaczeń, elementów graficznych (w tym logo), układu i kompozycji stron internetowych Platformy (tzw. layout), treści
    zamieszczonych w Platformie przez inne osoby, a także naruszania praw własności intelektualnej w inny sposób, bez wyraźnej, pisemnej zgody Operatora. W szczególności zabronione jest korzystanie z nazwy oraz logo wszystko.pl do celów oznaczania nazwy Sprzedającego lub Towarów.
  3. Sprzedający zobowiązany jest do niezwłocznego aktualizowania danych w przypadku jakichkolwiek ich zmian. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za skutki podania bądź utrzymywania danych niepełnych, nieaktualnych bądź nieprawdziwych.
  4. Zabronione jest wykorzystywanie domen internetowych w nazwie sklepu Użytkownika, które powodowałoby przekierowanie do stron internetowych innych niż w ramach  blua.pl
  5. Sprzedającemu nie wolno udostępniać swojego Konta osobom nieupoważnionym, w tym ujawniać hasła służącego dostępowi do Konta. Sprzedający zobowiązany jest zachować hasło do Konta w tajemnicy i zabezpieczyć je przed ujawnieniem. Konto jest niezbywalne, nie można
    również przenosić uprawnień do Konta na inną osobę.
  6. Sprzedający może posiadać więcej niż jedno Konto, jednakże nie może ich wykorzystywać do dokonywania jakichkolwiek czynności stanowiących naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu.
  7. Sprzedający nie może korzystać ze swojego Konta w sposób niezgodny z charakterem i przeznaczeniem usług świadczonych przez Operatora oraz w sposób zakłócający korzystanie z Platformy.
  8. Zabronione jest dołączanie do wysyłanego Towaru lub dostarczanie w jakiejkolwiek innej formie treści zawierających informację o działalności prowadzonej poza Platformą (np. ulotek reklamujących sklep internetowy).
  9. Sprzedający powinien prawidłowo dokumentować i rozliczać zawarte umowy sprzedaży.
  10. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za swoje działania i zaniechania związane z korzystaniem z Platformy, w szczególności ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą względem Operatora oraz innych podmiotów.
  11. Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność za publikowane Oferty oraz umieszczane w Ofercie treści. W szczególności Sprzedający zobowiązuje się, że wszelkie informacje publikowane w ramach Platformy, związane ze Sprzedającym, wystawieniem Towaru na sprzedaż bądź prezentowane w związku z dostawą Towarów lub w ramach komunikacji z Użytkownikami:
    1. są w pełni rzetelne i zgodne z prawem oraz uwzględniają informacje wymagane przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów,
    2. nie naruszają praw innych Użytkowników, osób trzecich lub Operatora,
    3. nie zawierają jakichkolwiek bezprawnych lub niestosownych treści, w tym w szczególności o charakterze wulgarnym, obscenicznym, pornograficznym, nawołującym do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii,
    4. nie naruszają zasad publikacji ofert,
    5. nie wprowadzają w błąd co do właściwości Towaru i dotyczą wyłącznie wystawianego Towaru,
    6. nie zachęcają do zakupu Towaru poza Platformą, w tym nie zawierają reklam, treści ogłoszeniowych,
    7. nie zawierają oznaczeń domen internetowych bądź linków do stron internetowych innych niż w ramach Platformy oraz innych form promocji towarów i usług nieoferowanych w Platformie
  12. Sprzedający w przypadku oferowania Towarów, które wymagają dodatkowych zezwoleń, koncesji, licencji itp. zobowiązany jest spełniać wszystkie wymagania wynikające z odpowiednich przepisów regulujących sprzedaż takich Towarów. Sprzedający zobowiązuje się do naprawienia szkody, jeśli wskutek oferowania przez Sprzedającego takich Towarów z naruszeniem przepisów regulujących ich sprzedaż na Platformie, Operator lub podmiot trzeci poniósł szkodę.

Artykuł 4. Zasady publikacji i przyjęcia Oferty

  1. W ramach Platformy Sprzedający ma możliwość publikowania informacji o Towarach. W celu uniknięcia wątpliwości, informacje te stanowią Oferty. Dokonanie przez Kupującego wyboru Towarów, sposobu dostawy i płatności oraz finalnie potwierdzenie ich nabycia stanowi przyjęcie Oferty i zawarcie umowy sprzedaży między Sprzedającym a Kupującym dotyczącym
    tego Towaru na warunkach określonych w Ofercie i przepisach obowiązującego prawa.
    2. Sprzedający wystawia Towar na sprzedaż (składa Ofertę) poprzez metody udostępnione przez Platformę z uwzględnieniem zasad wystawiania Ofert znajdujących się w Centrum Pomocy, w szczególności Sprzedający zobowiązany jest wystawiać Oferty we właściwych kategoriach.
    3. Operator zastrzega możliwość zablokowania Oferty, która została wystawiona w niewłaściwej kategorii lub z naruszeniem pozostałych zasad wystawiania Ofert.
    4. Sprzedający w przypadku oferowania Towarów, będących wyrobami medycznymi zobowiązany jest prawidłowo oznaczać ofertę parametrem „wyrób medyczny – TAK/NIE”. Sprzedający zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa dotyczących oferowania ww.
    Towarów. Sprzedający zobowiązuje się do naprawienia szkody, jeśli wskutek nieprawidłowego oferowania przez Sprzedającego ww. Towarów na Platformie Operator poniósł szkodę.
    5. Informacje związane z wystawianą Ofertą, opublikowane przez Sprzedającego na Platformie, mogą być ponadto publikowane przez Operatora w celach promocyjnych lub marketingowych
    m.in. w serwisach społecznościowych (np. Facebook, Instagram).
    6. Sprzedający udziela Operatorowi niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie i nieodpłatnej licencji na wprowadzanie do pamięci komputera, utrwalanie, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie całości lub dowolnego fragmentu publikacji, treści i zdjęć zamieszczonych na Platformie, w tym Oferty, w celu jego wyświetlania w ramach usług świadczonych na
    Platformie oraz w celach marketingowych lub promocyjnych. Udzielenie licencji jest konieczne dla pełnego korzystania z Platformy oraz doprowadzenia do zwiększenia szans sprzedaży Towaru.
    7. Sprzedający oświadcza, że jest uprawniony do udzielenia wskazanych powyżej praw i nie narusza w ten sposób praw osób trzecich. Sprzedający zwolni Operatora oraz podmioty, którym Operator udzieli dalszych zgód na korzystanie z ww. praw, z wszelkie odpowiedzialności wynikającej z korzystania z treści zamieszczonych na Platformie.
    8. Z chwilą przyjęcia Oferty, tj. zatwierdzenia nabycia Towarów, Kupujący wyraża zgodę na przekazanie Sprzedającemu oraz Partnerom informacji obejmujących dane niezbędne do realizacji Transakcji.

Artykuł 5. Umowa sprzedaży Towaru

  1. Operator umożliwia Sprzedającemu zawieranie umów sprzedaży Towarów na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie. Operator nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i nie ponosi odpowiedzialności za treść i wykonanie umowy sprzedaży danego Towaru.
    2. Z chwilą przyjęcia Oferty przez Kupującego tj. zatwierdzenia nabycia Towarów dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Sprzedającym a Kupującym. Sprzedający zobowiązany jest do wykonania tak zawartej umowy zgodnie z przepisami prawa.
    3. Po zawarciu umowy przez Sprzedającego i Kupującego, który przyjął Ofertę, zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa, które Sprzedający zobowiązuje się przestrzegać. W szczególności Sprzedający zobowiązuje się przestrzegać przepisy prawa konsumentów i wynikające z nich uprawnienia w postaci prawa do składania reklamacji związanych z niezgodnością Towaru z umową sprzedaży oraz prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu Towaru.
    4. Operator umożliwia Kupującym, posiadającym Konto na Platformie zgłoszenie zwrotu z poziomu Platformy, za pośrednictwem dedykowanego formularza. Sprzedający zobowiązany jest realizować zwroty zgodnie z przepisami prawa, w szczególności z uwzględnieniem przepisów prawa konsumentów i wynikającego z nich uprawnienia w postaci prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu Towaru.
    5. Kupujący, który przyjmuje Ofertę, ma możliwość wyboru sposobu dostawy oraz sposobu płatności z form udostępnionych na Platformie. Sprzedający może umożliwić płatność przy odbiorze Towaru, a także w postaci elektronicznej z wykorzystaniem sposobów płatności udostępnionych w Platformie.
    6. Transfer środków pieniężnych odbywa się na odrębnych zasadach, określonych przez wybranego Partnera świadczącego usługi płatnicze.

Artykuł 6. System opinii

  1. Operator umożliwia Kupującemu wystawianie opinii o Sprzedającym oraz wystawienie opinii o nabytym Towarze („opinia o produkcie”).
  2. Kupujący, w terminie nie dłuższym niż 60 dni od daty zawarcia umowy zakupu Towaru na Platformie (tj. od dnia złożenia zamówienia) może:
    1. wystawić opinię Sprzedającemu, u którego złożył zamówienie.
    2. wystawić opinię o Towarze, który nabył.
  3. Kupujący ma możliwość edycji oraz usunięcia jej w ciągu 60 dni od daty wystawienia opinii. Usunięcie opinii nie blokuje możliwości ponownego jej wystawienia przez Kupującego, jeżeli nie upłynął czas na jej wystawienie od daty zawarcie umowy.
  4. Kupujący w swojej opinii może:
    • określić „polecam” lub „nie polecam”
    • ocenić czas realizacji zamówienia w skali od 1 do 6
    • ocenić zgodność towaru z opisem w skali od 1 do 6
    • ocenić obsługę w skali od 1 do 6.
  5. Ogólna ocena to średnia z opinii z powyższych kryteriów oraz wskaźnik procentowy polecam/nie polecam przedstawione w formie liczbowej oraz graficznej. Średnia z opinii oraz wskaźnik procentowy liczone są z danych z ostatnich 12 miesięcy. Sprzedający na zasadach określonych w Centrum Pomocy może uzyskać status Top Sprzedawca.
  6. Kupujący w swojej opinii o Towarze może ocenić Towar w skali od 1 do 6 oraz dodać komentarz. Ogólna ocena to średnia z wszystkich opinii z ostatnich 12 miesięcy dotyczących tego Towaru.
  7. Na zasadach określonych w Centrum Pomocy Operator może podjąć decyzję o zablokowaniu na czas określony lub nieokreślony Konta w przypadku, gdy jakość sprzedaży (tj. słaba jakość ocen oraz obsługi) danego Sprzedającego będzie utrzymywać się na niskim poziomie.
  8. Opinie, komentarze oraz odpowiedzi są informacjami jawnymi, dostępnymi dla wszystkich Użytkowników Platformy.
  9. Zamieszczane przez Kupujących opinie mogą być oceniane przez zalogowanych Użytkowników jako pomocne lub niepomocne poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w odniesieniu do danej opinii.
  10. Sprzedający ma możliwość odpowiedzi na wystawioną opinię o Sprzedającym z komentarzem, ale nie może odnieść się do opinii, przy której Kupujący nie dodał żadnego komentarza. Sprzedający ma możliwość wpisania odpowiedzi w dowolnym momencie (nieograniczonym czasowo), może ją również edytować.
  11. Sprzedający ponoszą odpowiedzialność za treści umieszczane w odpowiedziach na opinie.
  12. Odpowiedzi na opinię powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Dodatkowo nie mogą zawierać:
    • wulgaryzmów, treści pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii itp.,
    • danych osobowych Użytkowników lub innych osób,
    • adresów stron internetowych niezwiązanych z wszystko.pl lub treści o charakterze reklamowym,
    • informacji nieprawdziwych lub naruszających prawa osób trzecich.
  13. Operator nie ingeruje w zamieszczane opinie oraz odpowiedzi zastrzega sobie jednak prawo do wyłączenia widoczności danej opinii, w przypadku gdy:
    1. dana opinia lub odpowiedź narusza postanowienia niniejszego Regulaminu,
    2. została zamieszczona omyłkowo niewłaściwemu Użytkownikowi lub do niewłaściwej
      transakcji,
    3. jej treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę,
    4. została zamieszczona do zamówienia, które zostało anulowane.
  14. Poprzez umieszczenie odpowiedzi Sprzedający wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z niej przez Operatora lub inne podmioty współpracujące z Operatorem.

Artykuł 7. Płatności

  1. Usługi świadczone w ramach Platformy mogą być odpłatne dla Sprzedającego. Szczegóły dotyczące zasad płatności, wysokość opłat i prowizji, są określone w aktualnym Cenniku dostępnym
  2. Operator zastrzega sobie prawo zmian Cennika na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

Artykuł 8. Rola operatora

  1. Operator udostępnia Platformę, umożliwiając Użytkownikom zawieranie umów sprzedaży Towaru, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za zachowania Użytkowników w ramach Platformy ani za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie przez nich umów zawartych w ramach Transakcji, jak również nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań podjętych przez Użytkowników oraz osoby trzecie, a stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu. W szczególności Operator nie ponosi odpowiedzialności za niezawarcie bądź nieważność zawartych umów między Użytkownikami, będących wynikiem działania bądź zaniechania Użytkowników. Operator nie uczestniczy oraz nie pośredniczy w ewentualnych sporach pomiędzy Użytkownikami. Wszelkie spory strony rozstrzygają indywidualnie między sobą.
  2. Operator nie odpowiada za prawdziwość i rzetelność informacji podawanych przez Użytkowników ani zdolność Użytkowników do bycia podmiotem czynności prawnych.
  3. Operator nie weryfikuje Towarów oferowanych w ramach Platformy jednakże posiada możliwość zablokowania Oferty, jeżeli czynności związane z wystawieniem danego Towaru na sprzedaż naruszają przepisy, postanowienia Regulaminu lub są niezgodne z zasadami publikacji Ofert zamieszczonymi w Centrum Pomocy. Sprzedający w takim przypadku powinien skontaktować się z Operatorem w celu wyjaśnienia sytuacji.
  4. W sytuacji, gdy działania Sprzedającego naruszają postanowienia Regulaminu, przepisy obowiązującego prawa, dobre obyczaje bądź prawa innych Użytkowników lub osób trzecich (lub w przypadku uzasadnionego podejrzenia takiego działania)  bądź, w uzasadnionych przypadkach, gdy Konto lub działalność Sprzedającego w ramach Platformy wymaga dodatkowej weryfikacji danych, Operator może:
    1. Zablokować na czas określony lub nieokreślony Konto;
    2. Zablokować ofertę;
    3. Uzależnić korzystanie z Platformy od potwierdzenia przez Sprzedającego jego wiarygodności.
    4. Zlecić Partnerowi będącemu operatorem płatności blokadę konta, powiązanego z kontem Sprzedającego na  blua.pl
  5. Odpowiedzialność Operatora z tytułu korzystania z Platformy oraz utraconych korzyści, rękojmi jest wyłączona. O zablokowaniu dostępu do określonych usług Operator powiadomi Sprzedającego za
    pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), wskazując przyczyny zablokowania dostępu do
    Konta lub zablokowania oferty. Informacja o zablokowaniu będzie również dostępna w Panelu
    Sprzedawcy.
  6. Odpowiedzialność Operatora z tytułu korzystania z Platformy oraz utraconych korzyści, rękojmi jest wyłączona.
  7. Operator udostępnia możliwość zgłaszania dowolnej osobie drogą elektroniczną nielegalnych treści. W celu dokonania zgłoszenia konieczne jest wypełnienia formularza udostępnianego poniżej każdej oferty (w odniesieniu do zgłoszenia Oferty) oraz poniżej każdej wystawionej opinii (w odniesieniu do zgłoszenia opinii). Jeśli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane
    kontaktowe osoby dokonującej zgłoszenia Operator bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni informuje zgłaszającego o przyjęciu zgłoszenia oraz podjętej decyzji, a także o możliwości odwołania od takiej decyzji na zasadach określonych w Artykule 10 niniejszego Regulaminu.
  8. Operator w przypadku uznania zgłoszenia nielegalnych treści za zasadne przekazuje Użytkownikowi, który takie treści zamieścił, informacje o nielegalności zamieszczonych przez niego treści oraz o nałożonych w związku z tym ograniczeniach. W takim przypadku Użytkownikowi przysługuje prawo odwołania od decyzji na zasadach określonych w Artykule 10 niniejszego Regulaminu.
  9. Operator odpowiada za podział środków pieniężnych wpływających od Kupujących w ramach transakcji i przekazuje informacje o tym podziale do Partnera będącego operatorem płatności, transfer środków pieniężnych realizowany jest przez wybranego Partnera świadczącego usługi
    płatnicze.
  10. Operator Platformy dokłada należytych starań, aby zapewnić nieprzerwane działanie Platformy. Operator celem zapewnienia wysokiej jakości i sprawności funkcjonowania Platformy zastrzega możliwość przerw w funkcjonowaniu Platformy. W tym czasie korzystanie z Platformy może być ograniczone lub niemożliwe.

Artykuł 9. Zasady zawarcia i rozwiązania umowy na korzystanie z Platformy

  1. Zawarcie pomiędzy Operatorem a Sprzedającym umowy na korzystanie z Platformy następuje po dokonaniu Rejestracji na Platformie i akceptacji niniejszego Regulaminu.
  2. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  3. Umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze stron w każdym czasie poprzez złożenie oświadczenia na piśmie na adres Operatora bądź poprzez przesłanie żądania usunięcia konta na adres e-mail administracja@wszystko.pl, a w przypadku Operatora na wskazany przez Sprzedającego podczas rejestracji adres e-mail.
  4. Rozwiązanie umowy odnosi skutek najwcześniej po upływie 60 dni licząc od dnia otrzymania oświadczenia o rozwiązaniu w przypadku braku zamówień w realizacji na Koncie lub od dnia zrealizowania ostatniego zamówienia (tj. dostarczenia Kupującemu zamówionego Towaru). W przypadku posiadania zamówień w realizacji (tj. zamówień o statusie nowe, w realizacji lub wysłane) lub/i posiadania aktywnych ofert rozwiązanie umowy odnosi skutek najwcześniej po upływie 60 dni od dnia zrealizowania ostatniego zamówienia oraz zakończenia wszystkich aktywnych ofert.
  5. Od momentu rozpoczęcia biegu terminu wypowiedzenia do momentu definitywnego rozwiązania umowy Konto Sprzedającego pozostaje zablokowane przez 60 dni i Sprzedający nie ma do niego dostępu. W tym okresie Sprzedający ma możliwość cofnięcia złożonego oświadczenia o rozwiązaniu umowy wówczas Konto zostaje odblokowane i nie dochodzi do rozwiązania umowy.

Artykuł 10. Postępowanie reklamacyjne

  1. Sprzedający może złożyć reklamację na usługi świadczone przez Operatora w ramach Platformy. Sprzedający może złożyć reklamację w szczególności w przedmiocie:
    1. usunięcia lub zablokowania określonych treści opublikowanych przez Sprzedającego w ramach Platformy;
    2. zablokowania Konta lub zablokowania dostępu do określonych usług;
    3. kwestii technologicznych, które wiążą się bezpośrednio ze świadczeniem usług w ramach Platformy;
    4. środków stosowanych przez Operatora lub jego zachowania, które wiążą się bezpośrednio ze świadczeniem usług w ramach Platformy.
  2. Reklamacja może zostać złożona na adres e-mail reklamacje@blua.pl z tytułem: „Reklamacja” lub w formie pisemnej na adres Operatora wskazany w nagłówku i określać:
    • dane Sprzedającego, umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację (adres e-mail, numer telefonu);
    • numer zamówienia (jeśli dotyczy);
    • uwagi Sprzedającego odnośnie Usług;
    • okoliczności uzasadniające reklamację Sprzedającego.
  3. Operator obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
  4. W przypadku konieczności uzupełnienia zgłoszenia reklamacji lub wyjaśnienia dodatkowych okoliczności związanych z usługami świadczonymi przez Operatora, Operator przesyła mailowo, na adres mailowy, z którego wpłynęła reklamacja, informację o potrzebie uzupełnienia przez niego zgłoszenia lub wyjaśnienia tych okoliczności we wskazanym zakresie i terminie. Termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
  5. Osobie zgłaszającej reklamację przysługuje prawo odwołania się od decyzji podjętej przez Operatora w terminie 6 miesięcy od dnia poinformowania o decyzji przez Operatora.
  6. Reklamacje dotyczące usług udostępnionych przez Partnera powinny być zgłaszane bezpośrednio do odpowiedniego Partnera. W przypadku zgłoszenia reklamacji dotyczącej takich usług Operatorowi, Operator przekaże je do odpowiedniego Partnera.

Artykuł 11. Postanowienia końcowe

  1. Operator uprawniony jest do wprowadzania zmian do Regulaminu oraz Cennika w następujących przypadkach:
    1. Zmiany przepisów prawa mające bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
    2. Zmiany technologiczne i funkcjonalne na Platformie; Operator uprawniony jest do wprowadzania zmian do Regulaminu oraz Cennika w następujących przypadkach:
    3. Zmiany w zakresie świadczonych usług, w tym wprowadzanie nowych usług;
    4. Zmiany Cennika;
    5. Zmiany konieczne z uwagi na względy bezpieczeństwa, w tym w celu zapobiegania nadużyciom lub naruszeniu praw bądź uzasadnionego interesu Operatora;
    6. Zmiany redakcyjne.
  2. Zmiana Regulaminu lub Cennika staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Operatora, który nie może być krótszy niż 15 dni od momentu udostępnienia na Platformie zmienionej treści Regulaminu lub Cennika. Sprzedający zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu lub Cennika w drodze poczty elektronicznej na podany przez niego przy rejestracji adres e-mail.
  3. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu, Sprzedający powinien w terminie 15 dni od dnia udostępnienia na Platformie zmienionego Regulaminu, przesłać informację o braku akceptacji na adres: administracja@blua.pl z tytułem: „Rozwiązanie Umowy”,
    w celu rozwiązania umowy z Operatorem. W takim przypadku stosuje się zasady określone w art. 9 niniejszego Regulaminu.
  4. Operator może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania 15 dniowego terminu, o którym mowa powyżej, w tym ze skutkiem natychmiastowym, w następujących przypadkach:
    1. na Operatora zostały nałożone obowiązki prawne lub regulacyjne, które uniemożliwiają
      dotrzymanie 15 dniowego terminu;
    2. jeśli zmiana ma charakter porządkowy, organizacyjny, techniczny lub redakcyjny i nie ma wpływu na zmianę uprawnień lub obowiązków Użytkownika.
  5. W razie uznania niektórych postanowień Regulaminu za nieważne lub niewiążące w orzeczeniu sądu lub innego uprawnionego organu, pozostałe postanowienia pozostają ważne.
  6. Prawem właściwym dla usług świadczonych przez Operatora w ramach Platformy, jest prawo polskie.
  7. Wszystkie wprowadzane przez Użytkowników dane będą przechowywane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania przez Operatora danych osobowych
    i praw Użytkowników zawarte są w Polityce prywatności.
  8. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 23.04.2024 r